zondag 8 december 2019

De schaamte voorbij

Wat ik ook moet vertellen is dat het stel waar ik het in mijn vorige verslagje over had, me geld had aangeboden. Ik heb me ooit in een ver verleden ook wel eens door een jongen laten betalen. Ik sprak daar met niemand over, schaamde me erover, maar het prikkelde me wel.
Ik accepteerde hun bod met minder schaamte dan toen. Dat ik werkeloos was en daardoor minder inkomen had, hielp me in die beslissing. Zij waren relatief onbekenden voor mij en ik voor hun. Ik kon me dus heel goed voorstellen in wat voor rol ze me waarschijnlijk zagen. Een dametje in kort rokje aan wie ze geld gaven om bepaalde diensten te komen leveren. En ja, het spelen van die rol prikkelde me nu ook weer, maar deze keer was het ook een welkome aanvulling op mijn redelijk beperkte inkomen. Dat veroorzaakte een ommekeer in mijn denken over zulke zaken.

Ik heb daarna een tijdlang mannen over de vloer gehad, die me daar keurig voor betaalden. Enerzijds heel aangename verpozingen voor mij, anderzijds kon het dametje weer mooie kleertjes gaan kopen in de stad.






Geen opmerkingen:

Meest recent

Later nog eens ontmoet

Mijn nieuwsgierige lezer stelde me nog een vraag over mijn allereerste ontdekkingen waar ik hiervoor over schreef. Namelijk: "Zie je da...